برش لیزری پرچم

برش لیزری پرچم

تاریخ انتشار: 1399,09,23

تاریخ بروزرسانی: ۱۴۰۳,۰۳,۲۹

نویسنده: بارنگ

زمان مطالعه: دقیقه 4

روشی است که در آن پارچه‌ها در اثر حرارت و بدون دخالت دست و قیچی، توسط دستگاه‌های پیشرفته‌ای که از خود حرارت و نور ساطع می‌کنند برش داده می‌شوند. برشی که توسط دستگاه لیزر انجام می‌شود، بسیار دقیق و با ظرافت است و مانع از هدر رفتن پارچه در هنگام برش می‌شود. در برش لیزری دستگاه برخوردی با پارچه نداشته و برش لیزری با کمی فاصله انجام می‌شود. عدم برخورد پارچه با دستگاه سبب شده است که پارچه کمتر در معرض آسیب قرار بگیرد و دیر‌تر خراب شوند. پرچم‌هایی که به صورت لیزری برش داده می‌شوند، برشی صاف و دقیق دارند و انتهای آن‌ها به دلیل مهر و موم شدن توسط دستگاه لیزری، نخ کش نمی‌شود.

 

انواع برش لیزری

به طور کلی برش لیزری، برای برش انواع مواد اولیه مانند پارچه، چوب، ام‌دی‌‌اف، چرم و لمینت در صنایع مختلف استفاده می‌شود. لیزر‌های متنوعی چون لیزر شیمیایی، لیزر رادیواکتیو، لیزر فیبری و لیزر گاز و مایع وجود دارد که هر کدام برای برش مواد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهترین نوع برش لیزری در صنعت نساجی و پارچه، برش با مواد گازی و جامد است که معمولاً با گاز co2 انجام می‌شود. از گاز co2 برای برش‌های بسیار ظریف، پیچیده و حکاکی روی پارچه استفاده می‌شود. برش لیزری co2، گزینه مناسبی برای برش انواع پرچم است؛ اما بهتر است برای برش‌ پرچم‌هایی استفاده شود که درصد پلی‌استر پارچه آن پایین است؛ زیرا حرارت حاصل از برش لیزری سبب سوزاندن پارچه‌هایی می‌شود که درصد زیادی پلی استر دارند.

 

برش پرچم با استفاده از دستگاه لیزر چگونه انجام می‌شود؟

قبل از برش لیزر با دستگاه، ابتدا ابعاد و طرحی که قرار است رو پارچه برای ساخت پرچم استفاده شود، توسط نیروی حرفه‌ای وارد کامپیوتر می‌شود و دستگاه لیزر را برای برش پرچم تنظیم می‌کند. کسانی که با دستگاه لیزر کار می‌کنند باید تجربه کافی در این زمینه را داشته باشند تا بتوانند حرارت مناسبی برای برش هر نوع پارچه و مواد انتخاب کنند. پارچه‌هایی که نازک هستند و میزان پلی استر در آن‌ها زیاد است، نسبت به پارچه‌هایی مانند مخمل و جیر که ضخیم هستند، نیازمند درجه حرارت کمتری برای برش هستند. اگر پرچم از طرح خاص و پیچیده‌ای تشکیل شده است باید طرح مورد نظر در کامپیوتر ثبت شود تا دستگاه لیزر متناسب با نوع طرح از برش به صورت منحنی یا مستقیم استفاده کند. برای شروع پارچه را در زیر میله‌ای که حرارت از آن ساطع می‌شود قرار می‌دهند و با تکمیل تنظیمات کامپیوتر، پارچه با گذشتن از زیر میله پر‌حرارت برش داده می‌شود.

 

کاربرد برش لیزر پرچم

از برس لیزری برای برش انواع پرچم رومیزی، ایستاده، تبلیغاتی، تشریفاتی و… استفاده می‌شود. استفاده از برش لیزری برای برش پرچم این امکان را می‌دهد تا بتوان طرح‌های جدید‌تر و پیچیده‌تری از پرچم را برای ساخت پرچم‌ تبلیغاتی و پرچم تشریفات تولید کرد.

 

چه پارچه هایی با دستگاه لیزر برش داده می شوند؟

دستگاه برش لیزری قابلیت برش انواع پارچه، چوب، mdf، چرم و پلاکسی گلاس را دارد و در بسیاری از صنایع با برش دقیق و سریع مواد اولیه توانسته است سبب رونق و پیشرفت آن صنایع شود. از دستگاه برش لیزری، برای برش انواع پارچه های مخصوص پرچم و لباس استفاده می شود که برش های بسیار دقیقی را روی پارچه ایجاد می کند. استفاده از دستگاه لیزر برای برش پرچم، از ریشه شدن و نخ کش شدن پارچه جلوگیری می کند و باعث افزایش طول عمر پرچم می شود. با توجه به اینکه پارچه ها به گرما حساس هستند و ضخامت پارچه هایی مانند مخمل، ساتن، حریر و… که برای دوخت پرچم استفاده می شود، متفاوت است، باید دقت داشت که در هنگام برش آن ها از دمای کمتری استفاده کرد و میزان گرما را با توجه به نوع پارچه تنظیم کرد.

برش لیزری پرچم
برش لیزری پرچم

مزایای برش انواع پرچم به روش لیزری

یکی از مزایای برش پرچم به روش لیزری، انعطاف پذیری است که موجب می شود پرچم ها به صورت مستقیم یا منحنی برش شوند. این ویژگی سبب شده است تا تولیدکنندگان پرچم بتوانند پرچم هایی با طرح های ظریف، نازک و پیچیده تولید کنند.

دستگاه لیزری که برای برش پرچم استفاده می شود، از دقت بسیار بالایی برخوردار است و قابلیت برش پرچم هایی با طرح های پیچیده، بدون خطا و دور ریز مواد دارد. در واقع برش لیزری به دلیل دقت بالایی که دارد، موجب کاهش هدر رفت مواد اولیه می شود و در کاهش قیمت ها تأثیرگذار است.

برش لیزری به صورت خودکار و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می شود. این ویژگی موجب شده تا سرعت برش پرچم ها افزایش یافته و سفارش‌ها در مدت زمان کمتری تحویل مشتری داده شود. البته کاهش نیروی انسانی برای برش پرچم، سبب کاهش هزینه های شرکت می شود و در پایداری و سوددهی شرکت مؤثر است.

 

سفارش برش و چاپ پرچم

بارنگ مجموعه تخصصی تولید و چاپ انواع پرچم کشورهای جهان، پرچم رومیزی، پرچم اهتزاز، پرچم تبلیغاتی و… است. هدف این مجموعه ارائه خدمات با کیفیت با قیمت بسیار مناسب است. این مجموعه با بهره‌مندی از نیروهای متخصص از صفر تا صد تولید انواع پرچم را انجام می‌دهد. برش پارچه پرچم‌ها در سایز‌های استاندارد و متعارف در این مجموعه به صورت عمده انجام می‌شود. از طرف دیگر با رنگ به دلیل داشتن جدیدترین دستگاه‌ها قادر است چاپ بر روی پرچم را با هر تنوعی در سایز انجام دهد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناس پشتیبان مجموعه در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *