ویژگی های جنس پارچه پرچم

ویژگی های جنس پارچه پرچم

تاریخ انتشار: 1400,08,05

تاریخ بروزرسانی: ۱۴۰۲,۰۸,۳۰

نویسنده: بارنگ

زمان مطالعه: دقیقه 5

ویژگی های جنس پارچه پرچم

پرچم نماد ارزشمندی است که در معرفی ملیت یک کشور یا معرفی یک برند از آن استفاده می شود. بنا به ارزش والای پرچم، باید از بهترین مواد اولیه تهیه شود. جنس پارچه پرچم در تولید انواع پرچم ها بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا ارتباط مستقیمی با کیفیت، حالت ایستایی و دوام پرچم دارد. انواع پرچم های مختلف با استفاده از پارچه های متنوع آماده می شوند. انتخاب پارچه پرچم به نوع پرچم و کاربردهای آن بستگی دارد. در این مقاله می خواهیم شما را با ویژگی های جنس پارچه پرچم و انواع جنس های آن بیشتر آشنا کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع پرچم از لحاظ کاربردی

از پرچم های مختلف در مکان ها و محیط های مختلف استفاده می شود. هر یک از پرچم های رومیزی، تشریفاتی و اهتزاز، جایگاه مخصوصی دارند. در ادامه به بررسی انواع پرچم ها به لحاظ کاربردی، می پردازیم.
پرچم ایران و دیگر کشورها
پرچم هر کشوری نمایش نماد یک ملت یا یک کشور است. از پرچم ایران و دیگر کشورها اغلب در امور سیاسی مملکتی استفاده می شود. نمایندگان و سران هر کشور، با پرچم کشور خود در اجلاس مورد نظر شرکت می کنند. از کاربردهای دیگر پرچم ایران و دیگر کشورها می توان به مدارس، شرکت ها، ادارات، هتل ها، کنفرانس ها، میادین ورزشی، مرزها و… اشاره کرد.

پرچم تبلیغاتی

برندهای معتبر برای رسیدن به اهداف خود از پرچم های تبلیغاتی استفاده می کنند. اصلی ترین اهداف پرچم های تبلیغاتی، معرفی بهتر لوگوی شرکت مورد نظر است. این پرچم ها می توانند در انواع مختلف رومیزی، ایستاده، اهتزاز، دستی، ماشینی و… باشند. پرچم های تبلیغاتی در محیط های بسته و باز، بسته به نوع تبلیغات، کاربرد دارند.

ویژگی های جنس پارچه پرچم
ویژگی های جنس پارچه پرچم

انواع جنس پارچه پرچم

پرچم ایران و دیگر کشور و انواع پرچم های تبلیغاتی، در جنس ها و پارچه های مختلف تولید می شوند. استفاده از هر یک از این جنس ها، به نوع پرچم و سلیقه مشتریان پرچم بستگی دارد. برای نمونه، پرچم های تشریفاتی با استفاده از پارچه های ضخیم تر و ماناتر تهیه می شوند و پرچم های اهتزاز حالت افتادگی بیشتری دارند. در ادامه می خواهیم انواع جنس پارچه پرچم را بررسی کنیم.
پارچه ساتن
اصلی ترین شاخصه برای پارچه ساتن، نرم و لوکس بودن آن است. این پارچه ها در انواع ساتن براق (ژاپنی) و ساتن مات در بازار یافت می شوند. از هر دو نوع این پارچه ها، در تهیه انواع پرچم استفاده می شود. از آن جایی که چاپ روی پرچم از مهم ترین مراحل تولید یک پرچم ایده آل است، کیفیت چاپ در پارچه هایی از جنس ساتن، بسیار بالا است. جذابیت و زیبایی هر پرچم با وجود پارچه های ساتنی دوچندان می شود. همچنین این پارچه ها طیف رنگی گیرا و گسترده ای دارند و از پرکاربردترین پارچه برای تولید پرچم به شمار می آیند.

پارچه مخمل
پارچه مخمل پارچه ای سه بعدی به نظر می رسد و جنس آن از نخ یا کتان است. روی این پارچه ها، پرزهای کرکی و بسیار نرمی وجود دارند که پارچه را پر حجم نشان می دهند. حالت این پرزها، زیبایی خاصی به ظاهر پرچم می بخشد. جنس پارچه پرچم های عزاداری اغلب از جنس مخمل هستند. برای تولید پرچم های تشریفات و اهتزاز نیز از مخمل استفاده می شود. مخمل پارچه ای بسیار لوکس است و در انواع شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی دارد.

پارچه جیر
پارچه جیر از پوست بز و گوساله تولید می شود و نسبت به دیگر پارچه های مصرفی در تولید پرچم، ارزش و قیمت بالایی دارد. دوام و مقاومت بالا، از ویژگی های بارز برای پارچه پرچم است. پرداخت پارچه جیر توسط دستگاه های مخصوص، سطح آن را مخملی شکل می کند. پارچه های جیر ترکیب رنگی متنوعی دارند؛ ولی طیف رنگی آن ها نسبت به دیگر پارچه های پرچم، گسترده نیست.

پارچه پرچم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای انتخاب پارچه مناسب به منظور تولید پرچم، لازم است فاکتورهای مهمی در نظر گرفته شوند. توجه به این فاکتورها، در نهایت پرچمی با استایلی جذاب و استاندارد پدید می آورد. در ادامه به بررسی ویژگی های جنس پارچه پرچم می پردازیم.
با دوام
محکم و با کیفیت بودن پارچه پرچم از نخستین و اصلی ترین ویژگی های پرچم محسوب می شود. با کیفیت بودن، عمر مفید هر نوع پرچمی را طولانی تر خواهد کرد. پارچه پرچم نباید در کمترین زمان ساییده، نخ کش و سوراخ شود. پرچم هایی که در طولانی مدت استفاده تبلیغاتی دارند، باید همیشه مرغوب و تمیز به نظر برسند.

مقاوم در برابر عوامل محیطی
انواع پرچم ها در محیط های باز و بسته، کاربرد دارند. پرچم هایی که در محیط های باز نصب می شوند، پرچم های اهتزاز هستند. پارچه مصرفی در تهیه این پرچم ها باید بسیار مرغوب تر باشد؛ زیرا بیشتر در معرض نور خورشید، باد، باران و برف قرار دارند. شرایط جوی نباید باعث تغییر رنگ و پارگی پرچم های اهتزاز شود.

قابل شستشو
برخی از پرچم ها در یک دوره های مشخصی استفاده می شوند. این دوره ها می توانند روزانه، ماهیانه یا سالیانه باشند. پرچم های روزانه، پس از گذشت مدتی تعویض می شوند. پرچم هایی که هر از گاهی از آن ها استفاده می شود، بهتر است قابل شستشو باشند. در این صورت در دوره های بعدی، نصب تمیزتری خواهند داشت.

حالت ایستادگی بالا
حالت ایستادگی پرچم از مهم ترین ویژگی یک پرچم است. پرچم های رومیزی و تشریفات با یک استایل خاص و زیبا نمایان می شوند. از این رو، جنس پارچه پرچم باید متناسب با این دسته از پرچم ها انتخاب شود. در پرچم های تشریفات، از نگهدارنده های طلقی نیز برای خوش حالتی پرچم استفاده می شود.

جذابیت ظاهری
پارچه پرچم علاوه بر ویژگی های فیزیکی مناسب، باید از زیبایی بصری خوبی نیز برخوردار باشد. زیبایی باعث چشم گیر شدن پرچم و بیشتر دیده شدن آن خواهد شد. در نظر گرفتن جذابیت ظاهری در پرچم های تبلیغاتی بسیار مهم است.

ویژگی های جنس پارچه پرچم
ویژگی های جنس پارچه پرچم

 

سخن پایانی
در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع جنس پارچه پرچم و ویژگی های یک پارچه استاندارد برای پرچم آشنا کنیم. پرچم کشورها و پرچم های تبلیغاتی در انواع و اندازه های مختلف، براساس نیاز چگونه معرفی شدن، تولید می شوند. به این نتیجه رسیدیم که پارچه پرچم باید دارای ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر عوامل محیطی، قابلیت شستشویی، حالت ایستایی بهتر و… باشد. مجموعه بارنگ با تولید انواع پرچم هایی با پارچه های مرغوب، آماده خدمت رسانی به متقاضیان پرچم های تبلیغاتی و پرچم کشورها است. برای ثبت سفارشات خود و دریافت مشاوره های مفید، می توانید با شماره های درج شده، تماس برقرار نمایید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *