پرچم ملل چه کاربردهایی دارد؟

پرچم ملل چه کاربردهایی دارد؟

تاریخ انتشار: 1400,02,05

تاریخ بروزرسانی: ۱۴۰۳,۰۴,۰۳

نویسنده: بارنگ

زمان مطالعه: دقیقه 5

از گذشته تا به الان از پرچم‌ها به عنوان وسیله‌ای برای نشان دادن نماد، اعتبار، اعتقاد و ایمان هر کشور استفاده می‌شود. پرچم ملل یکی از انواع پرچم است که برای نشان دادن نماد کشورهای مختلف در بسیاری از مناسبت‌ها، جلسات، کنفرانس‌های بین‌المللی، مسابقات و…استفاده می‌شود. پرچم ملل از تنوع بالایی برخوردار است و قابلیت به نمایش گذاشتن پرچم هر کشور را در جلسات و کنفرانس‌های بین‌المللی دارد. پرچم‌ها کاربردهای بسیار زیادی دارند و در محیط‌های مختلف برای دیزاین محیط یا معرفی یک کشور یا برندی خاص استفاده می‌شوند. معمولاً در بیشتر موارد از پرچم‌ها برای نشان دادن نماد و تاریخ هر کشور استفاده می‌کنند. در این مقاله به معرفی انواع پرچم، کاربردها و قیمت پرچم ملل می‌پردازیم. در ادامه با مجموعه بارنگ همراه باشید.

 

انواع پرچم ملل

پرچم‌های ملل بسیار پر کاربرد هستند و با توجه به مکان مورد نظر در انواع مختلفی مطابق با سلیقه مشتری تولید می‌شوند. انواع پرچم ملل عبارتند از:

پرچم ملل رو میزی

یکی از پرکاربردترین مدل پرچم ملل، پرچم رومیزی آن است که در سایز استانداردی تولید می‌شود و معمولاً در جلسات بزرگ و کنفرانس‌های بین‌المللی به عنوان نشان هر کشور استفاده می‌شوند. پرچم ملل رومیزی در طرح‌های مختلفی مطابق با سلیقه مشتری تولید می‌شوند و معمولاً در شرکت‌های بین‌المللی روی میز کارمندان استفاده می‌شود.

پرچم ملل ایستاده

پرچم ملل ایستاده یکی از انواع پرچم است که در سایزهای متنوعی مطابق با سلیقه و نیاز مشتری تولید می‌شود. پرچم ملل ایستاده پرچم‌هایی هستند که معمولاً در سایزهای بزرگ تولید می‌شوند و روی پایه‌ای به ارتفاع یک تا دو متر نصب می‌شوند. پرچم‌های ملل ایستاده بسیار پر کاربرد هستند و معمولاً در ورودی بسیاری از هتل‌ها، شرکت‌های بین‌المللی، ادارات با پست‌های بین‌المللی و جلسات و کنفرانس‌های مختلف بین‌المللی استفاده می‌شوند.

پرچم ملل اهتزاز

پرچم اهتزاز نمونه‌ای از پرچم‌های ملل هستند که به صورت عمودی و افقی در سایزهای متنوعی تولید و استفاده می‌شوند. معمولاً پرچم‌های اهتزاز روی میله‌های بلندی با ارتفاع حداکثر ۳ متر در هوای آزاد نصب می‌شوند. در بسیاری از مسابقاتی که در هوای آزاد برگزار می‌شود از پرچم ملل اهتزاز کشورهای رقیب استفاده می‌کنند.

پرچم ملل چه کاربردهایی دارد؟
پرچم ملل چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد پرچم ملل

پرکاربرد بودن پرچم ملل باعث شده است که امروزه این نوع پرچم‌ها در طرح، سایز و جنس‌های مختلفی تولید شوند. کاربردهای پرچم ملل عبارتند از:

استفاده از پرچم ملل در مسابقات

یکی از کاربردهای پرچم ملل در مسابقاتی است که به صورت رقابتی بین کشورهای مختلف انجام می‌شود. معمولاً از پرچم ملل برای نشان دادن کشورهای شرکت کننده در مسابقات، نشان دادن برنده در بسیاری از مسابقات علمی، ورزشی، المپیادها، مسابقات المپیک و جام جهانی استفاده می‌کنند. پرچم‌هایی که برای مسابقات استفاده می‌شوند معمولاً از نوع پرچم اهتزاز یا ایستاده است که در سایزهای بزرگ با توجه با مکان برگزاری مسابقات تولید می‌شوند.

استفاده از پرچم ملل در کنفرانس ها بین المللی

کاربرد دیگر پرچم‌های ملل در جلسات و کنفرانس‌های بین‌المللی است، در این کنفرانس‌ها معمولاً نماینده‌ها از سراسر دنیا جمع می‌شوند و برای گرفتن تصمیمات مهم جلساتی را به صورت بین‌المللی برگزار می‌کنند. در سالن‌های کنفرانس از پرچم ملل رومیزی هر کشور برای نشان دادن فرستاده آن کشور استفاده می‌کنند. همچنین در بسیاری از جلسات بین‌المللی برای بستن قرارداد با کشورهای مختلف از پرچم ایستاده به عنوان نماد آن کشور یا دیزاین آن محیط نیز استفاده می‌کنند.

استفاده از پرچم ملل در شرکت های بین الملی

امروزه شرکت‌های مختلفی از سراسر کشور با بستن قرارداد با شرکت‌های خارجی در سراسر دنیا برای تجارت، صادرات و واردات محصولات مختلف با یکدیگر در ارتباط هستند و جلسات زیادی را برگزار می‌کنند. معمولاً در شرکت‌های بین‌المللی در هنگام بستن قرارداد با کشورهای مختلف و احترام به فرستنده آن کشور از پرچم ملل استفاده می‌کنند. در بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی برای دیزاین فضای آزاد و ورودی شرکت از پرچم ملل کشورهای مختلف در مدل‌های ایستاده و اهتزاز نیز استفاده می‌کنند.

استفاده از پرچم ملل در هتل ها

امروزه هتل‌های معتبری در سراسر کشور با ارائه بهترین خدمات به عنوان مکانی برای اقامت افراد از کشورهای مختلف انتخاب می‌شوند که معمولاً برای تأثیرگذاری بیشتر و احترام به کشورهای مهمان و دیزاین محیط از پرچم ملل در سایزهای مختلف استفاده می‌کنند. معمولاً در ورودی هتل‌ها و بخش همکف از پرچم ملل ایستاده برای زیبایی هر چه بیشتر محیط استفاده می‌کنند.

 

سایز پرچم ملل

پرچم‌های ملل در سایزهای مختلفی مطابق با سلیقه مشتری تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها برای فضاهای مختلفی کاربرد دارند. سایز استاندارد پرچم رومیزی ۳۰*۲۰ و سایز استاندارد پرچم ملل اهتزاز عمودی به صورت ۱ تا ۵ متر و به صورت افقی ۱۲۰*۷۰،۱۴۰*۸۰، ۱۵۰*۹۰، ۱۷۰*۱۰۰، ۲۴۰*۱۴۰ سانتی متر است. همچنین پرچم ایستاده ملل مطابق با محیط مورد نظر در سایزهای مختلفی تولید می‌شود.

پرچم ملل چه کاربردهایی دارد؟
پرچم ملل چه کاربردهایی دارد؟

جنس پرچم ملل

معمولاً از پارچه‌های مختلفی برای دوخت پرچم ملل استفاده می‌کنند که هر نوع پارچه برای محیطی خاص مناسب است. معمولاً برای تولید پرچم ملل از پارچه‌های جیر، مخمل و انواع ساتن استفاده می‌کنند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به زیبایی می‌توانند نماد هر کشور را به تصویر بکشند. بهترین پارچه برای تولید انواع پرچم ملل ایستاده و اهتزاز، ساتن براق است که علاوه بر زیبایی از کیفیت و ایستادگی بالایی برخوردار است.

 

میله و پایه پرچم ملل

پرچم ملل در انواع مختلف اهتزاز، رومیزی، ایستاده و… تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها روی میله‌هایی با پایه‌های مختلف نصب می‌شوند. معمولاً از جنس‌های مختلفی برای ساخت میله و پایه استفاده می‌کنند. استیل و آلومینیومم دو متریالی هستند که برای ساخت میله پرچم ملل استفاده می‌شوند. این دو متریال در برابر ضربه، خوردگی و رطوبت مقاوم هستند و همچنین می‌توانند برای نصب پرچم ملل اهتزاز در هوای آزاد استفاده شوند. از طرح‌های مختلف پایه‌های استیل، سنگ و آلومینیوم، مطابق با سلیقه مشتری برای پرچم ملل استفاده می‌شود.

 

پرچم ملل ریشه دار و بدون ریشه

پرچم ملل در دو نوع دوخت باریشه و بدون ریشه قابل سفارش است. سفارش پرچم ملل با ریشه یا بدون ریشه کاملاً سلیقه‌ای است. اما قیمت پرچم ملل ریشه دار بیشتر از قیمت پرچم ملل بدون ریشه است. ریشه‌های پرچم در رنگ‌ها و سایزهای مختلف وجود دارد. این ریشه‌ها مخصوص پرچم هستند و به دو صورت توپر و دوبل هستند. رنگ ریشه رایج ملل عبارتند از: سفید، مشکی، قرمز، سبز، طلایی، زرد پرتغالی، سورمه‌ای.

 

پرچم ملل متحد

پرچم ملل متحد در بیستم اکتبر ۱۹۴۷ به رسمیت پذیرفته شده است و کاربردهای مختلفی دارد. طرح پرچم ملل متحد نقشه‌ای از جهان است که توسط تاج گیاه زیتون احاطه شده است. زمینه پرچم ملل متحد آبی است و علامت سفید رنگ سازمان ملل متحد وجود دارد.

 

قیمت پرچم ملل

پرچم ملل قیمت مشخصی ندارد؛ زیرا عوامل متعددی در میزان قیمت آن مؤثر هستند. عوامل مختلفی مانند ابعاد پرچم، جنس پارچه، جنس میله و پایه، سایز میله، کاربرد پرچم، تعداد تیراژه و روش چاپ در قیمت پرچم ملل تأثیرگذار هستند. معمولاً هر چه تعداد تیراژه‌های سفارشی پرچم ملل بیشتر باشد قیمت هر پرچم ملل نیز کمتر می‌شود.

پرچم ملل چه کاربردهایی دارد؟
پرچم ملل چه کاربردهایی دارد؟

سفارش پرچم ملل

مجموعه چاپ پرچم بارنگ سال‌های طولانی است که در حوزه تولید و چاپ انواع پرچم با طرح‌های اختصاصی و سفارشی مشغول به فعالیت است. هدف این مجموعه ارائه خدمات تخصصی در حوزه چاپ پرچم است. کیفیت و قیمت محصولات ارائه شده در بارنگ کاملاً رقابتی است. شما می‌توانید برای سفارش انواع چاپ پرچم ملل، با شماره‌های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *