کاربرد پرچم کاغذی

کاربرد پرچم کاغذی

تاریخ انتشار: 1400,08,12

تاریخ بروزرسانی: ۱۴۰۰,۰۸,۱۲

نویسنده: بارنگ

زمان مطالعه: دقیقه 5

کاربرد پرچم کاغذی و فاکتورهای موثر در قیمت آن

زمانی که صحبت از پرچم به میان می آید، ناخودآگاه، پرچم های پارچه ای از تصور می گذرد. در صورتی که تمامی پرچم ها از پارچه تهیه نمی شوند. پرچم های کوچکی هستند که به وسیله کاغذ چاپ می شوند و به آن ها پرچم های کاغذی گفته می شود. پرچم کاغذی در موقعیت های مختلف، کاربردهای زیادی دارد و با تعداد تیراژ بالا می توان از این پرچم های فانتزی شکل استفاده کرد. قیمت پرچم کاغذی مناسب تر از پرچم پارچه ای است. در این مقاله قصد داریم با توضیحاتی درباره کاربرد پرچم کاغذی، شما را با فاکتورهای موثر در قیمت آن بیشتر آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، تا پاین مقاله با ما همراه باشید.

پرچم کاغذی در چه مدل هایی تولید می شود؟

پرچم های کاغذی از کوچکترین پرچم های تولیدی محسوب می شوند و بارزترین ویژگی آن ها، سبک بودن، است. این پرچم ها در حالت کلی دارای اندازه و ابعاد یکسانی نیستند و برای چاپ و تولید آن ها، سلیقه مشتریان نیز در نظر گرفته می شود. برای پرچم های کاغذی فانتزی به طور عمده، سه مدل در نظر گرفته شده است. هر سه مدل کاربردهای زیادی دارند و در مراسم های مختلف مورد استفاده هستند. این سه مدل عبارتند از:
• پرچم کاغذی مستطیلی شکل و دسته دار
• پرچم کاغذی مثلثی شکل و دسته دار
• پرچم کاغذی ریسه ای (در سه شکل مثلثی، مستطیلی و هلالی هستند)

نحوه چاپ پرچم های کاغذی

پرچم های کاغذی اغلب روی کاغذهای باکیفیتی به نام کاغذ گلاسه چاپ می شوند. کاغذ گلاسه کاغذی مرغوب و بادوامی است که به صورت دو رویه، شفاف و مات به چاپ می رسد. روی این کاغذ، با یک نوع مواد ژلاتینی مخصوص پوشش داده می شود. این ماده ژلاتینی باعث شفافیت پرچم کاغذی از جنس گلاسه می شود. از طرفی ضخامت این کاغذها بسیار مطلوب است و در شرایط مختلف سریع پاره نمی شوند. چاپ روی این کاغذها بسیار جذاب و با کیفیت است و برای چاپ از دستگاه های دیجیتالی استفاده می شود.
ابتدا اپراتور سیستم، داده های مورد نیاز برای چاپ پرچم را به سیستم وارد می کند. این داده ها شامل اندازه پرچم، تعداد رنگ و طرح مورد نظر هستند. سپس با اتصال سیستم به چاپگر و انتقال داده ها، چاپگر عمل چاپ را انجام می دهد. پرچم های کاغذی به علت دیده شدن هر دو روی پرچم، اغلب به صورت دو رویه چاپ می شوند.
در کنار کاغذهای گلاسه، از کاغذهای تحریر نیز برای چاپ این نوع پرچم ها استفاده می شود. کاغذ تحریر، مقاومت کمتری نسبت به کاغذ گلاسه دارد، در نتیجه هزینه مصرفی برای این جنس از پرچم های کاغذی، کمتر هستند.

کاربرد پرچم کاغذی
کاربرد پرچم کاغذی

پرچم کاغذی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

برای خرید پرچم کاغذی لازم است به ویژگی های پرچم توجه داشته باشید. این ویژگی ها می توانند انتخاب خوبی برای شما رقم بزنند. در ادامه به بررسی تعدادی از خصوصیات بارز پرچم های کاغذی می پردازیم.
• جنس کاغذ مصرفی در تولید پرچم باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و با کوچکترین حرکت پاره نشود.
• چاپ تمیز و جذاب روی کاغذ پرچم از مهم ترین ویژگی پرچم کاغذی محسوب می شود. از دستگاه های چاپ با کیفیتی برای چاپ استفاده شود.
• پرچم های کاغذی نباید اندازه های خیلی بزرگی داشته باشند، در این صورت در سریع تریم زمان از بین می روند و عملاً کاربردی نخواهند داشت.
• پرچم کاغذی دستی باید دارای یک نگهدارنده محکم و در عین حال سبک باشد. از پرچم های سبک وزن علاوه بر بزرگسالان، کودکان نیز به راحتی استفاده می کنند.
• پرچم های ریسه ای کاغذی، باید دارای بندهای محکمی باشند و در اثر کشش سریع پاره نشوند.

کاربردهای پرچم های کاغذی

از پرچم های کاغذی می توان در محافل و مراسم های مختلف استفاده کرد. این پرچم ها با وجود اندازه کوچکی که دارند، زیبایی و آراستگی منحصر به فردی به هر جمعی می بخشند. در ادامه به بررسی کاربردهای مختلف پرچم های جذاب کاغذی می پردازیم.
پرچم کاغذی ایران
پرچم کاغذی ایران از محبوب ترین و پرکاربردترین پرچم های کاغذی هستند. از این پرچم ها در جشن های ملی و میهنی برای کودکان و نوجوانان حاضر در مدارس بیشتر استفاده می شوند. همچنین در سالن ها و استادیوم های ورزشی، برای تشویق تیم مورد علاقه، بسیار به چشم می خورند. یک دست بودن تماشاگران با دست نگداشتن پرچم های کاغذی، جلوه زیبایی را طنین انداز می کند. پرچم کاغذی در راهپیمایی ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
پرچم کاغذی تبلیغاتی
پرچم کاغذی تبلیغاتی از جمله پرچم هایی است که در معرفی و تبلیغ برند مورد نظر خود، استفاده می شود. این پرچم های کوچک دستی، اغلب در افتتاحیه مراکز خرید و فروشگاه ها کاربرد دارند. استفاده از رنگ بندی های متنوع، جذابیت خاصی به مراسم ها می بخشند.
پرچم ریسه ای
از پرچم ریسه ای در تزئین کردن فضاهای باز و بسته استفاده می شود. تزئین سالن مدارس، ورزشگاه، فروشگاه های بزرگ و… ازجمله کاربردهای پرچم های کاغذی ریسه ای هستند.

مشخصات نگهدارنده پرچم کاغذی

برای نگه داشتن پرچم کاغذی دستی از دو نوع نگهدارنده استفاده می شود. نگهدارنده های چوبی و پلاستیکی از عمده ترین نگهدارنده ها برای این نوع پرچم ها هستند. نگهدارنده های چوبی و پلاستیکی وزن بسیار سبکی دارند و همچنین در رنگ بندی های متنوع در بازار یافت می شوند. پرچم های کاغذی به کمک چسب های با کیفیت به این نگهدارنده ها، چسبانده می شوند.

فاکتورهای موثر در قیمت پرچم کاغذی

در خرید و تعیین قیمت پرچم کاغذی عوامل مختلفی دخیل هستند. از جمله این عوامل مهم می توان به اندازه پرچم، جنس کاغذ پرچم و تعداد تیراژ آن اشاره کرد. این پرچم ها اندازه های خیلی بزرگی ندارند، ولی اندازه کوچک آن ها نیز در دسته بندی های مختلف جای می گیرند و هر کدام قیمت مشخصی دارند. قیمت کاغذهای گلاسه و دو رو بیشتر از قیمت کاغذهای تحریر است. از طرفی خرید پرچم کاغذی با تیراژ بالا، بسیار با صرفه تر از تعداد تیراژهای پایین است. در حالت کلی قیمت پرچم های کاغذی کمتر از قیمت پرچم های پارچه ای است.

کاربرد پرچم کاغذی
کاربرد پرچم کاغذی

سخن پایانی
در مطالب فوق به کاربرد پرچم کاغذی در مراسم ها و مکان های مختلف و همچنین عوامل تعیین کننده قیمت آن، پرداختیم. پرچم های کاغذی پرچم های کوچک و دستی هستند که بیشتر در جشن ها و مناسبت های دسته جمعی از آن ها استفاده می شود. از طرفی قیمت بسیار با صرفه تری نسبت به دیگر پرچم ها دارند. مجموعه بارنگ با تولید پرچم های با کیفیت، قیمت بسیار مناسبی برای هر یک از مدل های پرچم کاغذی در نظر گرفته است. در صورت خرید یا استعلام قیمت پرچم ها می توانید با شماره های درج شده در سایت، تماس برقرار نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *