چه پرچم هایی برای نصب روی ساختمان ها و تمام اماکن مناسب است؟

چه پرچم هایی برای نصب روی ساختمان ها و تمام اماکن مناسب است؟

تاریخ انتشار: 1400,01,24

تاریخ بروزرسانی: ۱۴۰۳,۰۴,۰۳

نویسنده: بارنگ

زمان مطالعه: دقیقه 5

پرچم ها انواع مختلفی دارند که می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. یکی از انواع پرچم که برای نصب روی ساختمان ها و سایر اماکن مناسب است؛ پرچم اهتزاز نام دارد. ساخت پرچم اهتزاز در کیفیت های مختلف و برای کاربردهای متنوع مانند نصب در قسمت ورودی شهرها و سالن های کنفرانس انجام می شود. در این مطلب به صورت مختصر به مهم ترین ویژگی ها و انواع پرچم اهتزاز پرداخته می شود. آشنایی با این ویژگی‌ها به خریدار کمک می‌کند تا بتواند پرچمی با بالاترین کیفیت را خریداری کند. در ادامه با، با رنگ همراه باشید.

 

انواع پرچم اهتزاز

چاپ پرچم اهتزاز با توجه به افقی یا عمودی بودن، جنس پارچه، محل نصب و کاربرد به حالات مختلفی تقسیم بندی می شود. انواع پرچم اهتزاز با توجه به نوع کاربرد عبارتند از:

پرچم اهتزاز مذهبی

پرچم هایی که در مراسم مذهبی مانند ایام محرم و صفر، عید غدیر، عید فطر، نیمه شعبان و غیره در شهرها، بالای مساجد، سر در هیئت ها و… نصب می شوند؛ جزو پرچم های اهتزاز مذهبی به حساب می آیند.

پرچم اهتزاز ورزشی

باشگاه های ورزشی مانند باشگاه های استقلال و پرسپولیس برای خود آرم یا لوگوی مشخصی دارند. این باشگاه ها آرم یا لوگوی باشگاه را روی پرچم های افقی یا عمودی چاپ می کنند و سر در باشگاه ها و یا زمین های ورزشی نصب می کنند. به این پرچم ها، پرچم های اهتزاز ورزشی گفته می شود.

پرچم اهتزاز تبلیغاتی

کمپانی های بزرگ که به صورت گسترده فعالیت می کنند؛ نماد یا لوگوی کمپانی خود را روی پرچم های اهتزاز به صورت افقی یا عمودی چاپ کرده و سر در شرکت ها، محل نمایشگاه های ملی و بین المللی، سالن کنفرانس ها و مجامع نصب می کنند. برخی از شرکت ها نیز با شهرداری ها قرارداد بسته و شهرداری با اخذ مبلغ معینی، پرچم شرکت ها را در محل های مختلف شهر مانند ورودی شهر، میادین و پل ها نصب می کنند. به این پرچم ها، پرچم تبلیغاتی ایستاده اهتزاز گفته می شود.

پرچم اهتزاز کشورها

پرچمی که نماد کشورها روی آن چاپ می شود؛ شناخته شده ترین و مهم ترین پرچم اهتزاز است. گاهی ممکن است پرچم هایی که متعلق به چند کشور است؛ یک جا مشاهده شود. این پرچم ها در اجلاس سران کشورها نصب می شوند و هر پرچم نماد کشور شرکت کننده در آن اجلاس است.

چه پرچم هایی برای نصب روی ساختمان ها و تمام اماکن مناسب است؟
چه پرچم هایی برای نصب روی ساختمان ها و تمام اماکن مناسب است؟

ویژگی های بهترین پرچم اهتزاز

برخی از پرچم های اهتزاز موجود در ایران در کشورهای خارجی تولید شده و وارد کشور می ‌شوند و برخی از پرچم ها نیز در کشور ایران از صفر تا ۱۰۰ تولید می شوند. خوشبختانه با پیشرفتی که ایران در سال های اخیر در تولید پرچم اهتزاز داشته است؛ واردات پرچم کاهش چشمگیری داشته است. پرچم های تولید شده در ایران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. ویژگی های بهترین پرچم اهتزاز عبارتند از:

کیفیت بالای پارچه

از پارچه های مختلفی می توان برای دوخت پرچم های اهتزاز استفاده کرد. ساتن چینی، ساتن ۹ کیلویی، ساتن مات اعلا، جیر و پارچه ژرسه درجه یک متداول ترین پارچه ها برای دوخت پرچم هستند. اکثر تولیدی های خوشنام و معتبر برای تولید پرچم اهتزاز از ساتن مات اعلا استفاده می کنند. ضخامت پارچه، نوع بافت و مقدار ریزش پارچه نیز از جمله پارامترهای تعیین کننده کیفیت بالای پارچه هستند.

کیفیت بالای چاپ

کیفیت بالای چاپ یکی از مهم ترین ویژگی‌هایی است که کیفیت پرچم اهتزاز را تعیین می کند. پرچم های اهتزاز با کیفیت و استاندارد دارای چاپ اسیدی هستند. تولیدی هایی که از چاپ اسیدی برای پرچم های خود استفاده می کنند؛ پرچم های آنها در برابر نور خورشید حداقل ۲۰ برابر مقاوم تر می شود. نور خورشید و اشعه یو وی یکی از مهم ترین عوامل پوسیدگی پرچم های اهتزاز است؛ اگر قرار است پرچم های اهتزاز به مدت طولانی و در فضای باز نصب شوند؛ بهتر است روی آنها چاپ اسیدی انجام شود. چاپ اسیدی از پارگی، نازک شدن و از بین رفتن رنگ در اثر نور خورشید جلوگیری می کند.

قابلیت شست و شو

یکی دیگر از ویژگی های پرچم اهتزاز این است که قابلیت شست و شو با مواد شوینده را داشته باشد. پرچم های بی کیفیت ممکن است در اثر شستشو رنگ های خود را از دست بدهند؛ در صورتی که پرچم های با کیفیت بعد از شست و شو دچار هیچ تغییری در رنگ، بافت و کیفیت نخواهند شد. پرچم های بی کیفیت بعد از شست و شو علاوه بر رنگ پریدگی، ممکن است رنگ پس داده یا بافت پارچه ی آن ها نازک تر شود؛ ضمن اینکه مقاومت کافی در برابر مواد شوینده ندارند.

مقاومت پارچه

عوامل مختلفی میزان مقاومت پارچه پرچم اهتزاز را تعیین می کنند. مقاومت در برابر مواد اسیدی و قلیایی، مقاومت در برابر اشعه یو وی، مقاومت در برابر باد، مقاومت در برابر اجسام نوک تیز، مقاومت در حین دوخت از جمله عوامل تعیین کننده مقاومت پارچه پرچم هستند. پارچه هایی که به راحتی در اثر وزش بادهای سنگین یا با خورد اجسام نوک تیز پاره نمی شوند یا در حین دوخت دچار جمع شدگی نمی شوند؛ از کیفیت مطلوبی برخوردار خواهند بود.

چه پرچم هایی برای نصب روی ساختمان ها و تمام اماکن مناسب است؟
چه پرچم هایی برای نصب روی ساختمان ها و تمام اماکن مناسب است؟

قیمت پرچم اهتزاز

قیمت پرچم اهتزاز با توجه به عواملی چون نوع پارچه، کیفیت پارچه، سایز پرچم، کیفیت چاپ، ارتفاع میله، نوع ریشه ها، جنس پایه یا میله و نوع دوخت مشخص می شود.

  • سایز پرچم: بدیهی است که هر چقدر سایز پرچم بزرگ تر باشد قیمت چاپ آن بیشتر خواهد بود.
  • کیفیت چاپ: چاپ پرچم می تواند به صورت دیجیتال یا دستی، یک رو یا دو رو، معمولی یا اسیدی انجام شود. نحوه چاپ روی کیفیت نهایی چاپ و در نتیجه قیمت آن تأثیرگذار خواهد بود.
  • میله پرچم: برخی از تولید کنندگان پرچم، پرچم را همراه با میله اهتزاز به فروش می رسانند. ارتفاع میله و جنس میله روی قیمت تأثیر خواهد گذاشت. میله هایی که در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند؛ بدیهی است که قیمت بالاتری دارند.
  • ریشه: ریشه پرچم می تواند به صورت تک یا دوبل دوخته شود. ریشه هایی که به صورت دوبل دوخته می شوند؛ ظاهر زیباتری به پرچم می دهند و قیمت بالاتری نیز دارند.
  • نوع دوخت: دوخت پرچم ها با نوار حلقه، واتر پانچ و جای چوب انجام می شود. هر چقدر کیفیت دوخت بالاتر باشد قطعاً قیمت پرچم بالاتر خواهد بود.

 

نتیجه گیری

ایران در تولید پرچم های اهتزاز در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که تقریباً تمام پرچم های اهتزاز را در داخل کشور تولید می کند. در تولید پرچم های اهتزاز از پارچه هایی با جنس ساتن مات، ساتن براق، ساتن ۹ کیلویی، ساتن چینی، ژرسه و جیر استفاده می کنند. پرچم های اهتزازی که روی آنها چاپ اسیدی دو رو انجام می شود، جنس پارچه آن ها از ساتن مات است، ریشه دوبل روی آن ها دوخته می شود و قابلیت شست و شو دارند؛ بهترین نوع پرچم اهتزاز هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *